Görsel

Elbrus (5642m) Tırmanışı 2006

Elbrus (5642m)

2006 Elbrus tırmanışı fikri ilk olarak sevgili Muzaffer Bilge’ den çıktı. Ardından hızla YDK’ ye ve YTÜDAK’a taşınan bu fikir sonucunda Anıl Şarkoğlu, Rauf Pınarbaşı, Emrah Bayrak, Sercan İlkbağ, Hikmet Başkır, Ata Türe, Nihat Küçükdere, Can Paçacıoğlu’ ndan oluşan toplam 8 kişilik YDK-YTÜDAK Elbrus ekibi tırmanış planlarını yapmaya başladı.
  1. Gün – İstanbul – Nalchik ulaşım. Nalchik – Azau ulaşım.
  2. Gün – Milli park ve diğer izinlerin alınması
  3. Gün – Ana kamp olan 3800 kampına ulaşım (barrels) ve aklimatizasyon tırmanışı
  4. Gün -4050 metreyüksekliğindeki 2. kampa (priut 11) ulaşım ve dinlenme
  5. Gün – Zirve denemesi
  6. Gün – Yedek Gün
  7. Gün – Azau’ya dönüş
  8. Gün – Ek Zaman – Jantugan
  9. Gün – Ek Zaman – Jantugan
  10. Gün – Ek Zaman – Jantugan
  11. Gün – Ülkeye dönüş

23 Temmuz 2006

Charter seferli uçağımızla saat 19.00 gibi Atatürk Havalimanı’ ndan ayrıldık. Toplam 3 saat süren uçuşumuzun ardından Nalchik Havalimanı’ na indik. Havalimanından çıktıktan sonra yaklaşık 3 buçuk saat süren bir yolculukla sabaha doğru Azau’ daki otelimize ulaştık.

Azau kasabası…

24 Temmuz 2006

Erken kalkıp otelimizin restoranına indik ve değişik lapa tip bir kahvaltıdan sonra Terskol’ a doğru yola koyulduk. Terskol’ daki arama kurtarma ekibine bilgilerimizi bıraktıktan sonra bölgenin dağcılık malzemeleri satan mağazasına uğradık; daha sonra yürüyerek otelimize döndük. Güzel bir akşam yemeğinin ardından odalarımıza dağılıp tırmanış çantalarımızı hazırladık ve yattık.

25 Temmuz 2006

Sabah erken saatte kahvaltımızı yaptıktan sonra teleferiğe binerek ilk istasyona, ardından ikinci teleferikle ikinci istasyona çıktık. Buradan sonra teleferik değil telesiyej devreye giriyordu. Telesiyeje binerek ilk kamp noktası olan Barrels’ a vardık. Yüksekliği yaklaşık 3700 metre olan ana kampta devasa variller bulunmakta ve varillerin içerisinde çadıra göre daha konforlu olan ranzalı yataklarda konaklamak mümkün. Fakat biz çadırda konaklamayı seçenler olarak, varillerin biraz yukarısında bulunan düzlük bir kısma kampımızı kurup, aklimatizasyon amaçlı yukarı doğru yola çıktık. Yolda bir Rus Kozmonot ekibinin peşine takılarak, sisli ve yağışlı bir havada Priut 11 (4050m)‘ e kadar çıktık. Biraz mola verip bir şeyler yiyip içtikten sonra kampımıza geri göndük. Ben ve Emrah, Sercan ve Rauf çadır ekipleriydi. Diğer arkadaşlarımız geceyi 3700 metrede değil, aşağıda geçirmeyi uygun buldular ve otele döndüler.

26 Temmuz 2006

Sabah erkenden kalkıp kahvaltımızı ettik ve kampımızı toparlamaya koyulduk. Kampımızı toparlayıp çantalarımızı hazırladığımız sırada otele dönen diğer ekip arkadaşlarımız yanımıza gelmişti. Onlarla beraber 4200 metre civarına çıkıp, ikinci kampımızı bu yüksekliğe attık. Ardından zirve için dinlenmeye koyulduk.

Kamp 2 (4200 m)

27 Temmuz 2006

Sabah saat 02.00 gibi kalkıp kahvaltımızı yaptık ve çantalarımızı hazırladık. Saat 03.30 gibi kamptan ayrılmak üzere yola çıktık. Hava açık fakat rüzgarlı ve soğuktu. Kramponlarımızı kamp alanında takıp yola çıkmıştık, kar oldukça sertti ve yer yer buzlanmıştı. Hissedilen sıcaklık, kuvvetli rüzgar ile birlikte hızla düştü. Şiddetli esen rüzgar yüzünden birçok grup geri dönmeye başlamıştı. Biz yaklaşık 5000 metre civarına kadar yükseldik ve ardından dönme kararı alıp tırmanışımızı bir gün daha erteledik.

~5000 m (Rauf-Sercan-Anıl)

28 Temmuz 2006

Yine sabah saat 02.00′ da kalktık; kahvaltımızı edip hazırlandık. Saat 03.30 sularında kampımızı terk edip, Rauf, Emrah ve Sercan ile yola koyulduk. Hava açıktı ama çok rüzgarlıydı. Tempolu ve hızlı bir şekilde 5000 metre civarındaki yatay geçişe kadar dik yükseldik. Ardından 5400 metre yükseliğe kadar doğu zirvesinin altından yatay geçiş yapıp, doğu ve batı zirvelerini birbirine bağlayan boğaza geldik. Burada kısa bir mola verdikten sonra batı zirvesine doğru yola koyulduk.  Dik ve yatay yükselen bir hattı takip ettikten sonra, kayalık bir bölgeyi geçip dik yükseldik. Önce bir düzlüğe çıktık; ardından da eğimli ve kısa bir etapla zirveye ulaştık. Zirvede hava açık fakat çok rüzgarlıydı. Tırmanış boyunca esen güçlü rüzgar bizi oldukça yormuştu. Fazla vakit kaybetmeden zirvede fotoğraf çekildikten sonra dönüşe geçtik. Zirvenin keyfi ve yorgunluğuyla yemek yiyip sıcak bir şeyler içip yattık.

29 Temmuz 2006

Sabah kahvaltısından sonra kampımızı toparlamaya başladık. Hep beraber önce 3200 metre kampına, ardından da telesiyejle teleferik istasyonuna ve teleferikle Asau’ya indik. Otele yerleşip duşumuzu aldıktan sonra yemek için dışarı çıktık. Yemeğimizi yerken Everest’ e 6 defa çıkmış, 7 Summits rehberi Sherpa Migma ve Pilgrim Tour ile gelmiş iki Türk dağcı ile karşılaştık. Hoş bir sohbetle beraber yemeklerimizi yedik.

Barrels ve Donguzorun Zirvesi

30 Temmuz 2006

Sabah erken kalkıp kahvaltımızı yaptıktan sonra, Jantugan bölgesine geçmek üzere yola çıktık. Yaklaşık 1.5 saatlik yolculuğun ardından bölgeye ulaştık. Otelimizi ayarlayıp, varil şeklinde olan içinde dört yatak ve tuvaletin bulunduğu odalarımıza yerleştik ve keşif turu için yola koyulduk. Etrafı iyice dolaştıktan sonra otelimize dönüp akşamı yemeğimizi yedik.

31 Temmuz 2006

Sabah erkenden kahvaltımızı yaptık ve en yakındaki buz kütlelerine doğru yola koyulduk. Orman içerisinde 45 dakika kadar yürüdükten sonra buzul kütlelerine ulaştık. Kolay ve kısa bir rota açıp buzda biraz pratik yaptıktan sonra varillere döndük. Diğer Jantugan ekibimiz de gidecekleri bölgeyi araştırıyorlardı. Biz Azau’ ya dönmek için hazırlanırken, Jantugan ekibi de çantalarını hazırlıyorlardı. Ardından Azau’ ya doğru yola çıktık. Azau’ da ben otele yerleşirken Hikmet, Ata ve Nihat tur şirketi ile tekrar konuşup 3700 metredeki Diesel Hut’ a doğru yola çıktılar ve varillerde gecelediler.

Jantugan bölgesinde buz tırmanışı (Anıl)

1 Ağustos 2006

Elbrus’ daki ekip Hikmet ve Ata, ayrı zamanlarda zirveyi gerçekleştirirken, Nihat 5400 metre civarından dönmek durumunda kaldı.  Aynı saatlerde Rauf ve Sercan da Jantugan zirvesine çıktılar. Böylece Nihat hariç herkes Elbrus zirvesini yapabilmişti.  Elbrus ve Jantugan ekibimizden güzel haberleri almanın rahatlığıyla ben de arkadaşlarımı otelde beklemeye koyuldum.

Barrels 3700 m (Hikmet-Nihat)

2 Ağustos 2006

Elbruz ekibi sabah erkenden Azau’ daki otelimize indiler. Biraz Azau ve Terskol civarında dolaştıktan sonra akşam tekrar Jantugan ekibimizle konuşup dönüş saatimizi netleştirdik. 3 Ağustos sabahı erkenden kalkıp Nalchik’ e gidecek ve yurda dönüş yapacaktık. Önce Jantugan bölgesinden Rauf, Sercan ve Emrah’ ı aldık. Ardından Nalchik’ e gidip uçağa binip yurda döndük.

Raporun indirilebilir uzun versiyonu, GPS & Harita bilgileri için aşağıdaki ikonlara tıklayınız…